نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2425
-
الف
+

تاریخ ولایت «بلخ» به نگارش در می آید

فراخوان جمع‌آوری آثار تحقیقی و تاریخی «بلخ» باستان منتشر شد.

به گزارش آی فیلم 2، در آستانه فرارسیدن سال ۱۴۰۰، پنج هزار و هفت‌صدمین سال بنیادگذاری«بلخ» و «جشن نوروز»، قرار است شماری از آثار تحقیقی و تاریخی مرتبط با تاریخ بلخ باستان و تمدن اسلامی از سوی پژوهشگران و نویسندگان عرصه تاریخ و ادبیات، نگارش یافته و چاپ شود.

عطامحمد نور رییس شورای اجرایی جمعیت اسلامی در فراخوانی از پژوهشگران و متخصصان عرصه تاریخ میانه افغانستان تقاضا کرده تا یکی از عناوینی که در این فراخوان منتشر شده را انتخاب کرده و برای نگارش اثر برگزینند.

براساس این فراخوان، شرایط پیش روی  نویسندگان از این قرار است:

1- آخرین مهلت انتخاب عنوان، دهم ماه دلو (بهمن) ۱۳۹۹ است. نویسنده باید اثر را به روش تحقیقی و علمی خلق کند.

2- نویسنده ساختار کتاب را با فصل‌بندی آن و عناوین فصل‌ها به‌صورت خلاصه کتاب برای تایید از طریق نشانی برقی و سایر مجاری ارتباط با دبیرخانه، ارسال و پس از دریافت تاییدیه دبیرخانه اقدام به نوشتن اثر کند.

3- پس از تایید خلق اثر، با دبیرخانه قرارداد می‌بندد که شرایط دو طرف به شمول هزینه قابل پرداخت در آن درج می‌شود.

4- اثر به نام نویسنده با نشان و پیام دبیرخانه و حامی مالی آن قابل چاپ است. ویراستاری و طراحی کتاب مطابق فرمایش دبیرخانه صورت می‌گیرد.

5- استادان دانشگاه‌ها، محققان علوم تاریخ، ادبیات و تمدن اسلامی می‌توانند به‌جز عنوان‌هایی که از جانب دبیرخانه اعلام شده، سایر عناوین پیشنهادی‌شان را برای خلق اثر با در نظر داشت مفاد سوم این فراخوان با دبیرخانه شریک سازند.

6- نویسنده باید مشخصات خود شامل: نام، نام خانوادگی، رشته تحصیل، محل سکونت، شماره تماس و نمونه آثار قبلی خود را به دبیرخانه ارسال کند. برای آثار مورد تایید، علاوه‌بر هزینه تهیه اثر جوایز نفیس به شمول نشان یادمان نوروز اهدا می‌شود.

فراخوان

7- عناوین پیشنهادی دبیرخانه از این قرار است: تذکره شاهان اسطوره‌یی بلخ، تاریخ حکومت بنی سری بلخی در شمال افریقا، نقش خاندان برمکی در توسعه حکومت عباسی، جایگاه اقتصادی بلخ در تاریخ باستان، جایگاه بلخ در شعر فارسی، حکومت آل باینجور بلخ، تاریخ حکومت شیبانی بلخ، تاریخ خاندان سامانیان بلخی پیش از امیر اسماعیل، تاریخ بلخ در زمان حکومت نصر بن سیار، تاریخ بلخ در زمان عبدالله بن اسد قسیری، تاریخ بلخ در دوره غزنوی، تاریخ بلخ در دوره سامانی، تاریخ بلخ در دوره سلجوقی، جایگاه بلخ در نهضت شعوبیه، سبک معماری بلخ باستان و سبک هنرهای بلخ باستان.

م ا 

نظر شما
ارسال نظر